Träning är livet och livet är träning

20.09.2016

En av de många fina sakerna med att jobba och skriva om träning är att ALLT handlar om träning och träning handlar om allt. Träning handlar således inte om bara marklyft utan också ditt arbete, din sömn, dina relationer, ditt sätt att tänka, ja till och med ditt sätt att andas..

Allt inverkar nämligen på hur du ska prestera och kanske ännu viktigare, med vilken kvalité och ännu viktigare än så, hur du faktiskt mår medan du gör det och efteråt. Meningen är att träningen ska förändra ditt liv i den riktning du vill att den ska ändra det. Du har aktivt gjort ett medvetet val, att förbättra ditt liv när du bestämde dig för att börja träna med pt inte sant?

Sedan finns det förstås alltid undantag till regeln. Det finns någon som "bara" Vill bli bättre på double unders och anlitar sin pt till just det. Men någon som signar en online pt i 6 månader vill ha en större förändring än så.

Anledningen till att jag skrev det här inlägget är dels för att introducera er till bloggen men också samtidigt introducera er till personlig träning som jag ser på den. Fundera och reflektera gärna på vad just din roll är som PT eller vad din egentliga avsikt som klient faktiskt är. Försök hitta tillbaka till kärnan, till varför just du (klient) och jag (pt) har detta samarbete och vad det innebär, så är jag övertygad om att det kommer kännas ännu mer meningsfullt. För det är ju vad vi vill, eller hur? Att hela tiden sträva efter att bli en bättre version av oss själva?

Med detta sagt så kommer bloggen inte bara att handla om (eller kanske snarare inte alls) hur man får de perfekt definierade absen eller snyggaste rumpan (inte för att det är något fel) men kanske mer aspekter som går in på djupet. Mycket beteenderelaterat och en del filosofiska tankar kan förekomma men självklart förankrat i temat - träning.

Vem är jag då?

Jag är inte så förtjust i definitioner men jag har lyckats dragit på mig några där lic. personlig tränare och beteendevetare råkar ett par av dem. Som personlig tränare får man förutom kost och träningslära studera bland annat biokemi, anatomi och nutrition. Beteendevetare blir du som studerat 3 år på universitet och har en kandidatexamen i sociologi, psykologi eller pedagogik. Min inriktning blev sociologi vilket gör mig till sociolog. Sociologi handlar kort och gott hur människan fungerar i samspel med andra. Såväl individ som samhälle är inkluderat här. Nog om mig.

Välkommen och på återseende!

© 2016 Corinne Silfverlåås, Lic. Personlig tränare & Beteendevetare. 
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång