En helt vanlig måndag blev den bästa dagen i mitt liv.

14.01.2019

Idag insåg jag att jag, i denna stund, har precis allt jag någonsin önskat mig.

"Jag är allt jag någonsin velat vara och ha" 

Det liv jag lever idag är ett som jag har manifesterat över tid. Det har tagit tid att få till alla de beståndsdelar som utgör mitt liv idag. Men faktum är att jag, just nu har alla dom delar som jag tidigare har önskat mig. Ibland glöms dessa delar bort i den process som det innebär att manifestera dem. En och en, dag efter dag, tanke efter tanke. Det har varit en lång process. Precis tillräckligt lång för mina önskningar att slå in. Men inga utav dessa uppnådda mål, ter sig som uppnådda mål så läge jag inte ser dom, inte uppmärksammar dom, inte njuter av dom. Detta kan jag bara göra genom att vara närvarande i det som är nu, genom att uppmärksamma och betrakta nuet precis så om det är. 

Livet innebär ständiga förändringar, men det betyder inte att du kan njuta av den pågående processen här och nu. Eftersom tiden aldrig kan vara statisk så kan du inte heller vänta på att ett specifikt tillfälle av still uppskattning ska uppenbara sig, utan du får helt enkelt acceptera och anamma förändringen medan den pågår. I detta ögonblick så kan du för en stund vila dig från intellektets förmåga till att bilda koncept kring tiden. Ett koncept kan bara greppa det som varit och det som komma skall. Men nuet har inga koncept, inga ord eller tankekonstruktioner. Koncept kan vara på sin plats med tillhörande intellektualisering. Men att ständigt jämföra för att kunna utröna, för att kunna objektifiera gör att nuet tappar sin charm, sin glans. Den glans som alltid är lika ständigt närvarande, i allt, hela tiden. Du behöver inte längre vänta. Den glans som redan är här, behöver du således inte leta efter, för att finna. 

Denna närvarons inneboende kraft  är outtömlig, vidunderlig och alltid tillgänglig för oss. Redo att serva oss det som vi är redo att våga tänka, fantisera och drömma om. 

  • Vad vågar du fantisera om?
  • Hur stort förmår du dig att drömma? 

Det är först i vårt medvetande som verkligheten kan skapas..

  

© 2016 Corinne Silfverlåås, Lic. Personlig tränare & Beteendevetare. 
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång